Comenzi telefonice
intre orele 9:00 - 16:00

0740 223 223


Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a VIII-a
  1. Categorie: Manuale scolare dupa clase, Manuale scolare dupa materii
  2. Tip coperta: brosata
  3. Editura: Aramis
  4. ISBN: 978-606-009-311-4
  5. An aparitie: 2020
  6. Nr. pagini: 192
  7. Format: 20.5x26
  8. Cod: A1761

44,99Lei

produse in stoc 1

PRODUS DISPONIBIL

  • Comenzi telefonice: 0740 223 223
  • Livrare GRATUITA pentru comenzi mai mari de 149 lei!

Varianta digitala poate fi consultata AICI!

Planificarea calendaristica poate fi descarcata de AICI!



Acest manual scolar este realizat in conformitate cu Programa scolara aprobata prin OM nr 3393/28.02.2017
__________________________________________


Manualul de Limba și literatura română pentru clasa a VIII-a tratează aspecte diverse ale temei centrale, Reflecții asupra lumii, continuând experiența pozitivă din manualele pentru clasele a V-a, a VI-a și a VII-a, semnate de aceiași autori.

Cele patru componente specifice disciplinei: lingvistică, interrelațională, estetică și culturală, sunt tratate în manieră integrată, având caracter instrumental și formativ.

În cele șase unități de învățare corespunzătoare subtemelor: Iubirea, cel mai frumos sentiment; Profesie,meserie, vocație; Aventura cunoașterii; Istoria, rădăcinile neamului nostru;Lumea reală, lumea imaginară; Dincolo de orizontul nostru, domeniile de conținut (comunicare orală, lectură, redactare, elemente de construcție a comunicării, elemente de interculturalitate) sunt abordate integrat,oferindu-se modalități variate de interpretare de text, de valorificare a fenomenului lingvistic în contexte multiple de comunicare.

Metodele diferite depredare-învățare-evaluare, de la cele tradiționale (explicație, conversație,evaluare prin teste scrise etc.) la cele moderne (metoda cubului, a explozieistelare, a proiectului sau a investigației ș.a.), dar și subiecteleinterdisciplinare abordate pe tot parcursul manualului aduc plusvaloareaacestuia. Toate acestea contribuie la formarea, exersarea și dezvoltarea competențelorspecifice prevăzute în programa școlară, pregătind, astfel, elevul pentruevaluarea națională.

Varianta digitală a manualului sprijină demersul instructiv-educativ, contribuind la dezvoltarea competențelor elevilor, prin situații de învățare variate, adaptate stilurilor diferite de învățare.

........

"Este o știință să faci manuale,chiar o artă. Aceasta se deprinde pe de o parte prin multă muncă, pe de altă parte prin simplul fapt de a face manuale: devii bun făcând mereu asta.

Este ceea ce demonstrează autorii acestui foarte bun manual. De la primul făcut, s-au perfecționat într-atât, încât e evident (poate și pentru concurență, care nu e deloc lipsită de vigoare, de idei) că este cel mai bun manual făcut de această echipă. Sunt profesioniști ai școlii – didacticieni, metodiști – și au realizat manualul cu experiența de la catedră (însumate, experiențele lor profesionale trec bine de 50 de ani). Au utilizat acele metode care se pretează studiului complex, deopotrivă analitic și sintetic, al textului literar. Există în această „carte” (cum zic elevii) o sumă de metode aplicate cu rol de a pune elevul în contexte diferite de cunoaștere – de la înțelegerea nivelului fonetic al unui text literar până la exprimarea argumentată a unor opinii personale, despre un text sau despre activitatea unui coleg.

Galeria de texte pe care se lucrează este cu adevărat impresionantă: de la texte nonliterare, până la texte destul de complexe, poate peste înțelegerea celor mai mulți elevi, cum este, de exemplu, un fragment dintr-o comedie a lui Caragiale, sau unele/multe texte de autori postbelici. De asemenea, importante sunt exercițiile care cer elevilor/utilizatorilor manualului să reactualizeze cunoștințe ori competențe dobândite în anii anteriori și care trebuie folosite în acest puzzle al studiului limbii materne.


Se pune întrebarea firească în ce măsură va reuși un elev de nivel mediu să integreze corect și mai ales eficient toate noțiunile de gramatică din manual (e) sau din programele școlare. (...) Există o varietate de exerciții propuse, care merg, după un sistem docimologic corect, perfect dozat, bine cunoscut deautori, de la simplu la complex, de la munca individuală, la cea în echipă, de la aspecte textuale evidente spre intertext, suprasemantică sau chestiuni de substrat antropologic, ori de finețe a interpretării.

Cu alte cuvinte, este un manual foarte potrivit atât pentru elevii de elită cât și pentru cei care fac eforturi mai mari să aprofundeze limba maternă sau literatura culturii în care viețuiesc. Înainte de final, se cuvine amintită calitatea cea mai importantă a acestui manual – generozitatea literară, bogăția și diversitatea textelor, sentimentale variate pe care au mizat autorii (de la
posibila neplăcere până la adevărata pasiune) pe care le pot experimenta elevii.

Conchizând, se poate afirma că manualul realizat de echipa de față este o provocare extrem
de valoroasă și dificilă pentru viitorii autori, este extrem de variat ca ofertă a metodelor, a exercițiilor, a testelor sumative propuse și arată elevului cea mai bună față a literaturii române, chiar dacă în domeniul teoriei limbii pare neprietenos.



Prof. dr. Neculai SAVIN
Profesor de limbă și literatură română  la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov



 




Dacă ai citit Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a VIII-a, postează un review și ajută-i pe ceilalti să-și facă o părere corectă despre carte
Pentru a putea posta un review, trebuie să te autentifici !